7020751702 |
Nous temps per a l'ensenyament |
2017-2018 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/1/2018 - 21/2/2018 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Baix Camp |
|
Figueres, s/n (Reus)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Camp
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs formatiu teòric-pràctic d’Educació Emocional per a docents com a eina de prevenció i millora del
clima d’aula i centre.
|
| |
Objectius |
Aproximar l’equip docent a l’Educació Emocional com a eina de gestió de l’aula.
- Facilitar i despertar en el docent la capacitat per generar recursos d’educació emocional.
- Generar dinàmiques d’autoconeixement i coneixença entre l’equip docent.
- Promocionar una comunicació saludable i assertiva.
|
| |
Continguts |
1) Benvinguda!: Presentació entre companys (dinàmica grupal)
2) Descripció de la situació: tant a nivell general (referent al sistema educatiu) com concret (centre i
aula). Curs “Educació Emocional a l’aula”
3) Propostes i estratègies de millora (explicació breu de cadascuna de les possibilitats).
4) Educació emocional com a estratègia de prevenció i millora:
4.1) Educació emocional (conceptualització)
4.2) Competències emocionals: Consciència emocional Regulació emocional Autonomia
emocional Habilitats socio-emocionals Competències per a la vida i el benestar
4.3) Beneficis de l’educació emocional 4.4) Com traslladar aquests continguts a la pràctica?
5) Educació emocional a 1r d’ESO - Descripció del context (aula, característiques dels alumnes, canvi
evolutiu...) - Distribució de les activitats per trimestres i necessitats - Activitats i dinàmiques: viure en
primera persona la pràctica de l’educació emocional (com a docent) per tal de traslladar-la
posteriorment als alumnes
|
| |
Formador/a |
Carles Romero Martínez
|
| |
Avaluació |
Indicadors de l’avaluació de l’aprofitament i aprenentatge de l’activitat
1. Grau de satisfacció del professorat en acabar el curs
2. Participació del professorat en les activitats proposades durant el curs
3. Continuïtat i seguiment del curs, per part del professorat
4. Transmissió a altres companys de les experiències viscudes durant el curs
Indicadors de l’avaluació de la transferència immediata a l’aula / centre (actuacions
concretes i compromisos per part de l’equip directiu del centre)
1. Grau d’acceptació de les activitats proposades a l’aula per part de l’alumnat
2. Cohesió del grup
3. Canvis de relació entre el professorat i el grup ( atenció, implicació, participació de
l’alumnat en l’aula)
4. Millora o no en l’ambient de l’aula (entre companys, entre el professorat i l’alumnat, entre
els mateixos professors
5. Compromís per part de l’equip directiu d’oferir una continuïtat en l’aprenentatge de la
gestió de les emocions.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres i professors del Baix Camp
|
| |
E-mail |
e3990102@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
24/01/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
30/01/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
08/02/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimarts |
13/02/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimecres |
21/02/2018 |
1700 |
1900 |
|
| |